a przy okazji to bogatego Gwiazdora, spokojnych i rodzinnych Świąt oraz szalonej zabawy w Sylwestra życzę
dzięki Tobie również radosnych Świąt w miłej rodzinnej atmosferze, prezenty to już widziałem że są/będą (chyba najbardziej twoja Octa się ucieszy ), no i oczywiście szampańskiej zabawy sylwestrowej :szeroki_usmiech
W tłumaczeniu odczyt niewiarygodny, błąd sporadyczny.
Około 2 tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd.
1. Według mechaników nie miało to żadnego wpływu na ten czujnik. Przychylam się do tego gdyż auto przed wymianą rozrządu miało problem z rozruchem (raz na jakiś czas czyli sporadycznie) na ciepłym a z tego co czytałem jedną z przyczyn może być właśnie ten czujnik. Dodam tylko że po wymianie akumulatora i zmianie dawki rozruchowej problem został rozwiązany odpala na dotyk. Co o tym sądzicie.
2. Jak istotne jest naprawienie tego czujnika, z tego co mi tłumaczono i tak komputer pobiera informację z dwóch źródeł czujnika g40 i czujnika g28, więc jeżeli jeden jest niesprawny to i tak uzyska potrzebną informację. Z drugiej strony czytałem (nie wiem tylko czy tyczy się to tego silnika), że uszkodzenie tego czujnika np. w trakcie jazdy, skutkować może przejściem auta w tryb awaryjny itd.
Dodam tylko że auto ładnie odpala, silnik chodzi równo i ładnie się zbiera.
Darius121, jeżeli problem był już przed wymiana rozrządu to dlaczego nie zostały odczytane błędy a po wymianie rozrządu skasowane?
Skasuj błędy i po jakimś czasie (jak np auto nie będzie chciało odpalić) ponownie odczytaj czy się pojawiły.
Jeżeli pojawi się znowu P0341 - Czujnik pozycji wału rozrządu - Sygnał czujnika Hall'a poza zakresem - rozrząd do ponownego ustawienia.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
bardzo prosto to sprawdzić choć podejrzewam że masz rację Darius121, odczytaj wartość w kanale 4 okno 4 i zaraz okaże się czy wałki były synchronizowane czy rozrząd wymieniony na farbę
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Jesli kąt sychnro jest sporo po za zakresem... to moze się pojawiac bład czujnika G40.... ale mialby inny walor.
Zacznij od sprawdzenia kąta synchro w próbie statycznej i dynamicznej tak jak radzi Grzesiek - przy pomocy VCDSa... grupa 004.
Przemek DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
80 B3 Limo 1.6 TD SB
Błędy skasowane i nadal się pojawiają. Dlatego założyłem temat.
Jeszcze taka informacja, robiłem chipa po wymianie rozrządu ale nic nie było przestawiane (mechanicznie) a problemy z odpalaniem zaczęły się przed wymianą rozrządu.
Mam pytanie czy wymieniać/naprawiać ten czujnik czy po prostu zostawić ?
Darius121, czy wymieniać? na razie nie ma takiej potrzeby.
Czujnik podaje parametry spoza tolerancji. Musiałbyś zapodać logi jakie masz po chipie. Może tu jest problem.
Następnym razem jak założysz temat to opisz problemy dokładnie, a nie po kilku postach
...robiłem chipa...
.
Oszczędzisz nasz czas na zgadywaniu co może być problemem w Twoim aucie.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Ale, o które logi chodzi , dane które podałem grupa czwarta są po chipie. Auto nie odpalało przed chipem i wymianą rozrządu, po chipie ładnie się zbiera i odpala (zmiana dawki). Nie wiem czy błąd czujnika był przed wymianą rozrządu i chipem, bo nie mam logów z tego okresu.
Trochę się gubię
1. Auto nie odpalało. :evil: OK
2. Wymiana rozrządu. OK
i tu pytanie czy auto zaczęło odpalać poprawnie czy nie. :?:
3. Chip - dlaczego :?: Czy auto nadal nie odpalało? Może dlatego, że źle był rozrząd ustawiony a informował o ty problem P0341.
Zmiana dawki spowodowała lepsze odpalanie ale nie rozwiązała problemu z czujnikiem G40.
Opisz dokładnie co i dlaczego było robione.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Darius121, mam podobny problem jak twój z tym,ze u mnie auto odpala normalnie.
Wyczyscilem czujnik-czasami pokazywał -0,5st,a zazwyczaj 0.0
rozłaczałem,podłączałem kostkę za przepustnicę-raz działał raz nie.
Na nowej wiązce od sterownika-zazwyczaj działa,ale czasami wciąż pokazuje 0.0
W weekend będę zakładał nowy czujnik..Problemem jest podobno jego wyjęcie,bo trzeba zdejmować rozrząd,bo okienko jest za małe..Ja chyba wolę powiększyć lekko okienko i wyjać go bez zdejmowania rozrządu i zobaczę czy będzie już dobrze.
Rozrząd ustawiałem i sprawdzałem sam kilkukrotnie na blokady i wygląda,ze jest idealnie.. :roll:
Darius121, mam podobny problem jak twój z tym,ze u mnie auto odpala normalnie.
Wyczyscilem czujnik-czasami pokazywał -0,5st,a zazwyczaj 0.0
rozłaczałem,podłączałem kostkę za przepustnicę-raz działał raz nie.
Na nowej wiązce od sterownika-zazwyczaj działa,ale czasami wciąż pokazuje 0.0
W weekend będę zakładał nowy czujnik..Problemem jest podobno jego wyjęcie,bo trzeba zdejmować rozrząd,bo okienko jest za małe..Ja chyba wolę powiększyć lekko okienko i wyjać go bez zdejmowania rozrządu i zobaczę czy będzie już dobrze.
Rozrząd ustawiałem i sprawdzałem sam kilkukrotnie na blokady i wygląda,ze jest idealnie.. :roll:
Dzięki za info. Mechanicy też twierdzili że robili wszystko na blokadach , po sprawdzeniu synchronizacji trudno się z nimi nie zgadzać.
Podociskałem dzisiaj kable , co ciekawe wywaliło najpierw no signal, po dociśnieciu wtyczki i kabla i zresetowaniu błędów chwilowo błędu nie ma.
Napisałeś, że wymieniłeś wiązkę, możesz podać numer części albo jakąś nazwę, jeżeli kupiłeś czujnik proszę również o podanie numeru części. Podobnie jak ty liczę, że jeżeli zajdzie potrzeba wymiany to obędzie się bez zdejmowania rozrządu.
Czu jest opcja żeby ktoś sprawdził po numerze VIN jaki czujnik powinienem kupić, próbowałem odczytać z kabla na czujniku ale jest bardzo niewyraźnie nadrukowane.
Vin TMBGE61Z282079932
Dziękuje.
[ Dodano: Wto 12 Mar, 13 20:00 ]
Znalazłem opis na forum Tourana:
(G40): Implausible Signal -nieprawdopodobny(mało prawdopodobny, poza zakresem ) sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu.
Przyczyny:
-uszkodzony czujnik lub źle zamontowany
-nieprawidłowa praca napinacza(pasek zbyt luźny)
-nieprawidłowa korelacja czujnika G40 z czujnikiem prędkości obrotowej silnika Engine Speed Sensor (G28)
Komentarz